August 15, 2011

200 days to go. InsyaAllah

Assalamualaikum. Dan salam ramadhan. Maaf kerana sudah lama belog ini tidak dikemas kini. agak kebizian sikit. lagipon taktawu nak cerita apa. pejam celik pejam celik, wedding ticker tu makin lama makin berkurang harinya. takot jugak tengok kadang kadang. hee

 

InsyaAllah, 200 hari je lagi nak bergelar isteri kepada lelaki yang dicintai.
walaupon tarikh belum dapat di confirmkan lagi, tapi InsyaAllah, after raya nie, mungkin akan ditetapkan tarikh nikah sume tu. #futurehubby baru nak bagitawu mak die after raya nie. so, harap harap apa yang kami cadangkan tu, di terima oleh keluarga beliau. Adat saya berbeza. selalunya other b2b, nak berkahwin lagi setahun, dah sibok buat persiapan semua. tapi saya tidak. keluarga kami tak menggalakkan buat persiapan terlalu awal. takot tak jadi katenya. tapi kami ade jugak beli barang sikit sikit. cuma dirahsiakan dari pengetahuan keluarga.

dalam mencari tarikh juga, keluarga kami amat peka dengan hal hal begini. selalunya akan ditanya dengan pakar agama/para ulama' tentang tarikh yang sesuai untuk di akad nikah, juga majlis sanding. sebab ada bulan bulan yang tidak digalakkan bernikah. kerana takut rumah tangga akan musnah dan sebagainya.

InsyaAllah, after raya nie, mungkin akan kerap saya mengupdate di belog b2b nie. 
lagipon dah nak dekat kan. nak jugak berkongsi perjalanan saya sebagai bakal pengantin dengan kalian semua.

papepon, thanks for drop by.
Lysa

No comments: